8 Haziran 2014 Pazar

Yeşil Kuyu - Sercan Gördüm (Yorum)

 
                       
                       Kitabın Adı: Yeşil Kuyu                        
                       Yazar: Sercan Gördüm
                       Yayınevi: Karina Yayınevi
                       Sayfa Sayısı: 78
                       Baskı Yılı: 2014

     Sercan Gördüm'ün ilk romanı olan,etkileyici ve konuyla alakası olan bir kapağa sahip olan,naif ve sıcak bir aşk romanı.

     Kitabı okumadan önce konuyu okudum. Çok da araştırmadım zaten kitap kısa bu nedenle kendim öğrenmek istedim.Arkasında da yazdığı gibi Selma ve Sadri'nin şirin aşkını anlatan bir kitap.

    Selma, hayatta her şeye rağmen gülümseyen,olumlu bir şekilde etrafına bakan bir kız. Kitap okumayı ve şiir okumayı seviyor ve özellikle Orhan Veli şiirlerini okuyor.

     Sadri,hayatta başarılı olabilmek için okumak gerektiğini bilen bir genç ve öğretmen olma isteği ile okuyor. Akrabaları onu her şeyi çünkü anne ve babasını malesef kaybetmiş. Ethem Amcanın oğlu Ali'yi hiç olmayan kardeşi yerine koyuyor. Kitap okumayı o da seviyor.

     Sadri üniversiteyi İstanbul'da okuyor. Hocaları ile arası daima iyi olduğu için bir gün hocalarından biri Aslı'yı derslerine yardımcı olabilmesi için Sadri'nin yanına gönderiyor. Aslı'yı sınıfına bırakırken Aslı'nın dostu Selma ile tanışıyor ve taak! İlk görüşte aşk :D Bu tanışmadan sonra Sadri'nin aklından Selma hiç çıkmıyor ve ona şiirler yazıyor. Bu şekilde duygularını yazmaya başlamış oluyor. Birlikte sahafları geziyorlar ve eğleniyorlar.

   Malesef tatil oluyor ve herkes kendi tatilini geçirmek için dağılmaya başlıyor. Sadri Selma'dan ayrılmak istemiyor. Selma ve Sadri farklı günlerde İzmir'e gidiyorlar. İzmir'de bir çok tesadüf onları bekliyor. O güzel tesadüfleri söylemiyorum söylersem sürprizi kaçar.

    Kitap 1 günde okunup bitebilecek bir kitap. Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen ben yazarın anlatım dilini gayet usta buldum. Sıkıcı bir dille yazmamış hatta okurken 'Artık ne zaman tanışacaklar ya!' demekten kendimi alamadım. Bölümler arası kesikler ve aksaklıklar yaşanmamış. Karakterlerin güzel huyları insanı sinir etmiyor. Kitabın içerisinde kitaplardan sohbet etmeleri de çok hoşuma gitti. Fiyatı ve sayfa sayısı gayet uygun tutulmuş. Tatlı ve naif bir aşk kitabı okumak isteyen herkese önerimdir :) Hayatları boyunca birbirlerine bu kadar yakın olan insanın yıllar sonra karşılaşmasını anlatan sıcak bir hikaye.

     "Doğru yoldaş gül bahçesine; yanlış yoldaş ise gülün dikenine götürür adamı."
Puanım: 

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder