22 Ekim 2016 Cumartesi

Sevgilimden Son Mektup - Jojo Moyes (Yorum)









                          Kitabın Adı: Sevgilimden Son Mektup
                           Yazar: Jojo Moyes
                           Çevirmen: Solina Silahlı 
                           Yayınevi: Pegasus Yayınları
                           Sayfa Sayısı: 480
                           Baskı Yılı: 2015

     
        Herkese merhaba! Çok uzun zamandır içimden doğru düzgün kitap okuma isteği gelmiyordu resmen. Sevgilimden Son Mektup elimde o kadar süründü ki ben bile üzüldüm halime ve oturup bitirmeye karar verdim. Sonunda da bitirdim ^-^

     Konusundan şöyle bir bahsedeyim hemen. Ellie Nation isimli gazetede çalışan bir gazetecidir. Evli bir yazarla ilişkisi vardır. Patronunun ondan istediği makale için kütüphanede araştırma yaparken 1960 yılından kalma gizli bir aşk yaşayan çiftin mektubunu bulur ve araştırmaya başlar. 1960 yılındaki mektupların gönderildiği kadın Jennifer ise zengin ve ünlü bir iş adamıyla evlidir ancak malesef ki bu hayatından hiç mutlu değildir. Ancak çok mutlu olduğu bir aşkı vardır. Jennifer ya aşkının peşine gidip her şeyini bırakacak ya da aşkını unutacaktır. 


"Ben özgürlüğün bazı insanlar için tehlikeli bir hediye olabileceğine inanıyorum."
    Jojo Moyes'in ilk romanı Senden Önce Ben gibi bu kitabı da çok sevdim. Okurken bana bolca Sarah Jio'yu hatırlattı. Bu şekilde geçmiş ve günümüz hikayelerine bayılıyorum ve emin olun bu tip kitapları sizler de seveceksiniz. Sırların peşinden gitmek, gizemli işlerle uğraşmak hoşunuza gidecektir. 

    Okurken Ellie'nin bölümlerinden çok Jennifer'ın dönemlerini okumayı sevdim. O dönemlerin sizi kendine çeken bir yanı var sanki, kendinizi bir anda kaptırıyorsunuz. Acaba aşkının peşinden koşacak mı? Acaba kocasından ayrılacak mı? diye düşünerek meraklandığınız için bir an önce okumaya çalışıyorsunuz. Tabii olaylar çözülmeye başlayınca da Ellie'nin bölümlerine gelebilmek için heyecanlandım çünkü Jennifer ve büyük aşkı tekrar karşılaşabilecek mi merak içerisindeydim. Jennifer'ın kocası Laurence'den nefret ettim kitap boyunca. Onu sürekli mükemmelleştirmeye çalışan bir eş olması beni uyuz etti ve aşkının peşinden gitmesini istedim. 

    Bana sorarsanız kitapta geçmişte çok vakit geçirdik. Ayrıca Ellie'nin hikayesinde, en azından kitabın son 200 sayfasına kadar olan hikayesinde, pek bir heyecan da yoktu. bu nedenle ana karakterimiz Ellie'nin hikayesinden biraz kopuk kaldım ve ısınamadım ona. Son 100 sayfaya kadar Ellie'yi çok hissedemedim bile. 

   Kitabın konusu ilgi çekici ancak Sarah Jio'ya kıyasla biraz daha sıradan kalıyor. Yazımı çok hoş ve akıcı sıkılacağınız bölümler pek yok. Benim için kitabın tek eksiği ana karakterden çok etkilenmemek oldu. Jennifer'ı daha çok sevdim ona daha çok ısındım ama Ellie için aynı şeyi söyleyemem.

   Geçmiş ve günümüz arasındaki gizemli ve tutkulu bir aşk hikayesi okumak isteyen herkese önerebileceğim bir kitap oldu. Okumayı düşünen herkese öneririm. 

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder