29 Nisan 2014 Salı

Ayaklı Bela - Jamie McGuire (Yorum)




                  Kitabın Adı: Ayaklı Bela
                  Yazar: Jamie McGuire
                  Çevirmen: Boran Evren 
                  Yayınevi: Yabancı Yayınları
                  Sayfa Sayısı: 472
                  Baskı Yılı: 2013


            Blogumun ilk yazısını sizinle karar verdiğimiz gibi Ayaklı Bela kitabına bir yorum yapacağım. Bu kitap çıktığında ben Tatlı Bela'yı okuyordum. Çıkınca çılgınlar gibi mutlu olmuştum. Yabancı Yayınları'nın sayfasında yaptığı bir yarışmada hediye olarak istediğimiz kitabı veriyorlardı ve bunu seçtim. Tatlı Bela çok hoşuma gitti çok şeker bir hikaye vardı. Aslında bu kitapta da aynı olaylar oluyor ama bu sefer birçoğumuzun aşkı Travis'in ağzından anlatılıyor. Tatlı Bela'da Abby Parker'layken ve ben cinnet geçirirken Travis'in neler yaptığını bu kitaptan öğreniyoruz.

         Kitabın ilk sayfalarında Travis'in annesinin ölümü anlatılıyor burası biraz üzücü gelmişti bana.Kitabın hoşuma giden bölümlerinden biri oldu. Bu bölümden yola çıkarak Travis'in neden sadece tek gecelik ilişkiler yaşadığını ve Abby'ye nasıl böyle körü körüne bağlandığını anlatıyor.

          Öncelikle biraz olaylardan bahsedeceğim; Travis ve Abby üniversitede okuyan iki genç. Alışılmış çoğu kitabın aksine biraz daha olgunlaşmış bir aşk hikayesi anlatılıyor.Abby ailesinden çok sıkıntılar çekmiş ve geçmişini unutmak amacıyla ailesinden uzaklaşıyor. Abby arkadaşlarına göre sakin bir kız. Her saniye yeni bir erkek arkadaşı olmuyor ve erkeklerle pek içli dışlı değil. Travis ise sürekli dövüşüyor ve bu dövüşler karşılığında para kazanarak geçimini sağlıyor. Uzun süreli ilişkiler yaşamıyor ve daha önce bir kıza bağlanmamış.  Annesinin ölümünden sonra bütün üzüntüsünü serserilikle saklamış. Onun böyle serseri tipli olması biraz etkileyiciydi bence. Abby onun hayatını değiştiriyor. Bir dövüşte birbirleriyle karşılaşıyorlar ve Abby o günden sonra Travis'in aklına giriyor. Travis ve Shep'in bir anlaşması var ve bu sözde anlaşmaya göre Travis'in Abby'ye dokunması yani aşık olması yasak :D . Ama birçok konuşmadan sonra sevgili oluyorlar. İşte sorun burada başlıyor. Başlarda çok tatlı bir ilişkiler var birlikte Travis'in  dövüşlerine gidiyorlar. Abby Travis'in şans kuşu oluyor. Birlikte gecelere ve sürekli partilere akıyorlar sarhoş oluyorlar buralar çok güzel. Ama işin içine Parker girince ben hiç mutlu olmuyor. O çocuk beni acayip sinir ediyor. Parker Abby'nin aklına giriyor ve resmen Travis'ten almaya çalışıyor. Olaylar ilerleyince çok güzel şeyler oluyor zaten Tatlı Bela'yı okuduysanın bilirsiniz Abby'nin babası ile ilgili ufak sıkıntılar çıkıyor. Dövüşlerde dövüş dışı ufak kargaşalar ve büyük olaylar oluyor.


Güzel kitabımızın iç kapağı <3 


            Bu kitabı kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Ben çok beğendim. Sizin de Travis'e aşık olma ihtimaliniz çok fazla. Parker'a sinir olma ihtimaliniz de yüksek. Ben kitaptaki ilişkilerde sevgililer birbirinden ayrılınca acayip üzülüyorum kitabı bırakasım geliyor ama meraktan bırakmıyorum.
 
            Ayrıca bu yazarın kitapları çok hoşuma gidiyor bence kitaplarına aşkı çok güzel işliyor ve heyecanlı olaylara da yer veriyor.

           
Puanım: 
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder