30 Nisan 2014 Çarşamba

Beni Seç - Kiera Cass (Yorum)




     
                  Kitabın Adı: Beni Seç
                  Yazar: Kiera Cass
                  Çevirmen: Derya İmer Aydınlık
                  Yayınevi: DEX Yayınları
                  Sayfa Sayısı: 304
                  Baskı Yılı: 2014

        Kitabı bu sene yazın okudum ve hemen peşinden de Elit'i okudum çünkü serilerde arada uzun süre beklemek istemiyorum. Ama 3. kitabı baya bir bekleyeceğiz ^-^

     Kitap Illea adında bir ülkede geçiyor. Ülkede kast sistemi var ve tahmin edebileceğiniz gibi çok önemli bir şey çoğu kişi ilk ikide olmayı istiyor. America ve ailesi kast sisteminde 5. sırada bulunuyorlar. Geçimlerini zor sağlıyorlar. America'nın  6. sınıftan bir sevgilisi var adı Aspen. 6. sınıfta hizmetkarlar bulunuyor. Sınıflar arası ilişkiler ve kızların erkeklerle ilişki yaşaması yasak olduğu için bu ilişki gizli tutuluyor.

  Prens Maxon'ın evlenmesi gerekmektedir bu yüzden Illea'dan bir kız arayışındadır. Bu arayışı Seçim ile sonuçlandırmayı planlıyorlar. Halk içerisinden farklı sınıflardan herkes seçime başvuruyor. Bu başvuranlar içerisinden 35 kızı seçip saraya götürüyorlar.Tahmin edersiniz America da katılıyor. Katılıyor ama ailesinin ve sevgilisinin zoruyla. Sevgilisi ona daha iyi şartlar sunmak istediği için katılmasını istiyor ve ailesi de zor durumda olduğu için onları kurtarmak istiyor.Seçilemeyeceğini düşünerek katıldığı halde seçiliyor ^-^

     America seçildiğini öğrendikten sonra saraya uygun olmadığını ve kısa bir süre sonra gönderileceğini düşünerek aklını da sevdiceği Aspen'de bırakarak saraya gidiyor. Sarayda bulunduğu süre içerisinde ailesine bir miktar para gidiyor ve geçimlerini sağlıyorlar. Gelelim 35 kızımıza: Üst sınıflardan olan kızlar baya bir kibirli ve hırslılar. Özellikle Celeste; çok güzel bir kız, zengin ve kurnazlıklar yapıp herkesi kandırarak Maxon'ı kazanmaya çalışıyor. Sarayda her şey tahmin ettiğiniz gibi mükemmel: son derece güzel elbiseler, pofuduk yataklar, emrinizde hizmetkarlar, leziz tatlılar.... Ancak America'nın aklı Aspen'de tahmin ettiğiniz gibi olay bir aşk üçgeni. America Aspen'i seviyor ama ailesi için Maxon'la olmalı. İşte kitapta bunlar anlatılıyor. Spoiler vermemek için üstü kapalı geçiyorum okuyunca görürsünüz ^-^

      America gayet güçlü ama bana yine biraz salak geldi. Yani bir karar veremiyor bu kız alt tarafı birini seçeceksin ve bitecek. Ayrıca bir prenses olmak için öğrenmesi gereken çok şey varmış gibi geliyor. Aspen'i seçmesini mantıklı bulmuyorum sonuçta onu bu yarışmaya gönderen o. Bir de kızın aklını karıştırıp onu geri kazanmaya çalışmasını istemem. 

      Maxon tam bir prens aklıma oluşan Maxon görüntüsüne hiçbir fotoğraftaki erkek henüz gelemedi sanırım baya yakışıklı hayal ettim. Ortamına göre nasıl davranacağını biliyor ve elbette bir çok kızla uğraşması gerektiği için biraz sıkıntıda. Seçim istediği gibi gitmezse, hoşlanacağı birini bulamazsa ne olur merak ediyorum aslında. 

      Aspen ise başta gayet güzeldi ama kızın aklına o kadar çok girdiği için bendeki çekiciliği kalmadı malesef. Aspen ailesine değer veren ve onlar için çok çalışan biri. 

     Kitap çok akıcı bir dille yazılmış kız saraya gidene kadar okuduğum yer bir ömür gibi geldi. Prensle tanışınca çok mutlu oldum. Bana sorarsanız ben Açlık Oyunları ile -tanıtımlarda benziyor demişlerdi-  pek benzetemedim. Ben Açlık Oyunları'na çok hayranım ama bunun arasında pek bir benzerlik yoktu sadece America ve Katniss'in karakterleri arasında benzerlikler buldum. Hikayenin anlatımı oldukça heyecan yaratıyor ve sanki kitap çok kısa geliyor. Gerçekten biraz daha uzun olabilirdi ama tadında bırakmak lazım. Zaten daha iki kitabı daha bu seçimi okuyarak geçireceğiz ^-^

     Sanırım özel olarak Team Maxon olduğumu belirtmeme gerek yok ama söyleyeyim. Aspen'e sinir oldum ya sen ilk başta kızı Seçim'e katılması için zorluyorsun sonra bir de onun sürekli aklına giriyorsun. Aklında olması kızın suçu biliyorum ama biraz da 2. kitaba dayanarak dedim bunu Aspen de suçlu ^-^

      Okuduğum kitaplardan farklı bir içeriğe sahipti genelde macera ve aşk okurum ama bu seri çok hoşuma gitti diğer kitaplarını heyecanla bekliyorum.

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder