18 Ocak 2015 Pazar

Final - Becca Fitzpatrick (Yorum)




            
                     Kitabın Adı: Final
                     Yazar: Becca Ftizpatrick
                     Çevirmen: Sevinç Tezcan Yanar
                     Yayınevi: Pegasus Yayınları 
                     Sayfa Sayısı: 416
                     Baskı Yılı: 2014


*Önceki kitapları okumayanlar için spoiler içerir.*


  Okuyalı çok oldu ama nedense içimden bir türlü yorumunu yazmak gelmedi. Serinin yorumunu bitirmeden de başka kitap yorumlarını yazamadım karışmasın diye.

   Nefilim ırkı ve Düşmüş Melekler arasında büyük bir savaş başlamaktır ve malesef bu savaşın başına Nora geçmiştir. Ancak Patch bir düşmüş melek ve Nora onlarla savaşmak istemiyor. Nefilim ırkı Nora'ya güvenmemeye başlar, liderleri olarak istemezler. Nora'nın liderliği bırakması ölmesi anlamına gelmektedir. 

Savaş nedeniyle Patch ve Nora arasında tartışmalar başlamaktadır. Patch'in eski sevgilisi Dabria bir anda ortaya çıkıyor. Savaşı yürütebilmek için Patch ve Nora gizli planlar kuruyorlar. Fakat işler planladıkları gibi gitmiyor. Peşlerine takılan gizli meleklerden tutun da bağımlılık yapan güç artıran içeceklere kadar her şey var kitapta.


Yazar bence bu kitabı zorlayarak yazmış ve nedense bir türlü beğenemedim. Fazlasıyla hayal kırıklığına uğradım, şok oldum, üzüldüm. Eğer okursanız son sayfalarda ne demek istediğimi çok iyi anlarsınız. Asıl önemli olan olayları kısa kesmiş yazar ama gereksiz ne varsa uzatmış. Örneğin; Nora seri boyunda kim bilir kaç defa kaçırıldı. Ben bıktım kızın kaçırılmasından kaçıranlar bıkmadı. Seri 3 kitapta bitecekken bu kitabın sonradan eklenmesi nedeniyle zorlanıldığını düşünüyorum. Saçmalanan kısımlar olmuş bence. 


Söylediklerimle kitabı çok kötü gösterdiğimin farkındayım ama ilk 3 kitabın ardından bu kitap benim için hayal kırıklığı oldu.



Puanım: 


Serinin Önceki Yorumları: 
Fısıltı
Çığlık
Sessizlik

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder