3 Ekim 2015 Cumartesi

Hafıza - Leonardo Patrignani (Yorum)







                     Kitabın Adı: Hafıza
                     Yazar: Leonardo Patrignani
                     Çevirmen: Çiğdem Casagrande
                     Yayınevi: Pegasus Yayınları
                     Sayfa Sayısı: 352
                     Baskı Yılı: 2015


     Hafıza, Telepati Serisi'nin ikinci kitabı. Kitap ilk kitabın bittiği yerden hemen başlıyor. İlk kitabın sonunda Alex, Jenny ve Marco bir göktaşının Dünya'ya çarpışına şahit olmuşlardır ve bundan kurtulmalarının tek yoluysa Memoria'ya gitmekti. Onlar da zorlu bir arayışla Memoria'yı bulup gitmişlerdi. İkinci kitabımız burada Memoria'da başlıyor.

    Memoria aslında biraz kafa karıştırıcı. Bu üç arkadaşın hafızaları sayesinde var olan bir yer. Onlar ne hatırlıyorlarsa Memoria'da onlar var. Hafızalarındaki olayları tekrar tekrar yaşamalarını sağlıyor. Ama yaşadıklarını istedikleri kadar değiştirsinler gelecekleri değişmiyor. Sanki hayallerinde değiştiriyorlarmış gibi. Ayrıca hiçbir şekilde acı veya fiziksel bir şey hissetmiyorlar. Bir kapana sıkışmış gibiler. 

   Dünya'ya çarpan göktaşı Dünya'yı yerle bir etmiştir, eskiden yaşadıkları döneme ait hiçbir şey kalmamıştır Dünya'da. Yüzyıllar sonra Dünya üzerinde yeni bir çağ başlar, yeni ülkeler, uygarlıklar kurulur. Hayat yeniden kurulmaya başlar. 

    Hikayemize Ben adında biri katılır. Ben yeni kurulmaya başlayan Dünya'da çalışan bir bilim insanıdır. Göktaşı nedeniyle yıkılan ülkeler hakkında araştırmalar yapmaktadır. Bu araştırmalarında da Alex ve Jenny'nin bedenlerini bulur. Marco'dan ise haber yoktur. Yaklaşık 500 yıldır bedenlerin nasıl sağ kaldığını incelemeye çalışırlar. 
Hükmedilebildiğinde, zamanın da bir pazarı oluşacak. 

   Kitabın konusunu ben çok beğenmiştim ancak nedense bu kitapta bazen olaylar atlanmış gibiydi. "Bu ne ara oldu ya?" "Ne oluyor yaa?" deyip durdum kendimce. Anlamadığım yerler oldu ve aklımda deli sorular var. Aslında kitabın sonuna doğru bazılarına cevap buldum ancak hala çok fazla sorum var.  Kitabın sonunda beni şaşırtan olaylar oldu. Tam olarak böyle olabileceğini düşünmemiştim. Kitabı okurken kafanızı tam anlamıyla verin ve uzun süreli okumalar yapın bence. Yoksa siz de benim gibi anlamazsınız ^-^

Puanım: 

Serinin ilk kitabı Telepati'nin yorumuna buradan ulaşabilirisiniz 
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder