24 Ekim 2015 Cumartesi

KVBT 14. Tur 2. Gün: Lanetli | Yorum + Seri Tanıtımı





                    Kitabın Adı: Lanetli
                    Yazar: Jennifer L. Armentrout
                    Çevirmen: Aslı Dağlı 
                    Yayınevi: DEX Yayınları
                    Sayfa Sayısı: 208
                    Baskı Yılı: 2015


       Yeni bir turdan herkese merhaba! Bu sefer ki turumuz çok popüler bir yazar olmasına rağmen daha önce hiç kitabını okumadığım Jennifer L. Armentrout'a ait bir kitaptı. Evet büyük itiraf daha önce hiç kitabını okumadım. Çok istemiştim ancak fırsat gelememişti. 

     Kitabımızın ana karakteri olan Ivy'nin asıl ailesi çok küçükken ölmüştür ve evlatlık olarak verilmiştir. Onu evlatlık edinen ailesi ve erkek arkadaşını da kaybetmiştir. Üzerinden yıllar geçmiş, duruma alışmış ama acısını tam olarak dindirememiştir.

    Düzen Fae'leri avlayan gizli bir örgüttür. Fae'ler dış görünüş olarak insanlara çok benzeyen, insanlardan beslenen ve onları büyüleyebilen bir ırktır. Normal insanlar onların Fae olduğunu ayırt edemezler ancak Düzen üyeleri yanlarında bulundurdukları yoncalar sayesinde Fae'leri ayırt edebilirler. Her bir düzen üyesi Fae'ler ile savaşmak ve onları kendi dünyalarına geri göndermek için özel olarak eğitilirler. Ivy, ölen ailesi ve ölen sevgilisi Shaun ve yakında aşık olacağı Ren de Düzen'in birer üyesidir.

   Kitabın yazımı çok sevdim çünkü sizi bir şekilde olaya bağlıyor. Daha çok olaylar başlamadığında bile bırakmak istemedim, bir an önce olay başlasın istedim ve bu yüzden ödevlerimin çoğunu yapamadım ^-^ Yazarın bu kadar popüler olmasının sebebi belli çünkü gerçekten sürükleyici bir anlatımı var.

    Ivy bazı yerlerde beni sinirlendirdi tabii ama bence zeki biri. Bazı kitaplardaki gibi sevdiği beyin gelip kendisini kurtarmasını bekleyen aptal kızlardan değil, aldığı eğitimler sayesinde güçlü, savaşmasını bilen bir kız. Ren ise dengesiz, ukala bir çocuk. İstediği şeyi yapmak için gerçekten uğraşan biri. 

   Kitapta en sevdiğim kimdi derseniz. Tabii ki Tink'i seçerim. O bücürün kim olduğundan bahsetmeyeceğim ama okuyup öğrenmenizi kesinlikle tavsiye ederim. Böyle sevimli bir şey olamaz. Sizlere ufak bir ipucu vereceğim Tink bir insan değil ama benim en bayıldığım karakter. 

   Bu güzel kitabı okumanızı tavsiye ediyorum ve bu kitaba tam puan veriyorum. Çünkü gerçekten hem anlatım açısından hem de konu açısından çok güzeldi. Seri hakkında bilgi almak içinse aşağıya doğru inmeye devam edin ^-^

Puanım: 

           SERİ TANITIMI


    Kitabın seri tanıtıma bir çok şey yazıp seriyi uzun uzun anlatmak isterdim ama malesef ki anlatabileceğim şeyler çok az. Serimizin orijinal adı A Wicked Saga. Türkçe'ye tam çevirisi Bir Lanetli Efsanesi ancak yayınevi henüz seri adı hakkından bir açıklamada bulunmadı. Seri 3 kitaptan oluşuyor ve malesef ki serinin sadece ilk kitabı basıldı. Bu nedenle bahsedebileceğimiz şeyler sınırlı. İlk kitap yurt dışında 2014'te yayınlanmış ve ikinci kitabın da yayınlanma yılı 2016 olarak bekleniyor. İkinci kitabın adı Torn olacak ancak tabii ki Türkçe'ye nasıl çevrilir bilemiyoruz. İkinci kitabın kapağı yayınlanmamış. Üçüncü kitap hakkında ise hiçbir bilgi yok. Adı da belirlenmemiş durumda. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder