14 Haziran 2016 Salı

Benim Uzak Yıldızım - Amie Kaufmann & Meagan Spooner (Yorum)







           
                      Kitabın Adı: Benim Uzak Yıldızım
                      Yazar: Amie Kaufman&Meagan Spooner
                      Çevirmen: Ebru Sürmeli
                      Yayınevi: GO! Kitap
                      Sayfa Sayısı: 520
                      Baskı Yılı: 2015

    Merhabaa! Uzun zamandır okumak istediğim kitabı sonunda okudum. Okurken yer yer korktuğum, farklı bir kitaptı. Gelelim yorumlarıma ^-^

    İkarus uzayda yolculuğuna devam eden devasa büyüklükteki bir uzay gemisidir. İçerisinde elli bin yolcusu olan bu gemi beklenmedik bir anda hiperuzaydan koparak düşüşe geçer. Başka bir gezegene düşen İkarus'tan sadece iki kişi kurtulabilmiştir ve hiç bilmedikleri, sırlarla dolu bir gezegende Lilac ve Tarver bir başlarına kalmıştır.
"Birinin seni sevmesi, seni suçlu yapmaz."

     Daha kitabın başından anlayamadığım kısım neden uzay gemilerinde yolculuk ediyorlar. Dünya'ya ne oldu? Kitapta bu açıklandı da ben mi kaçırdım yoksa açıklanmadı mı bilmiyorum ama benim aklımda büyük bir soru oldu. Ancak bu birkaç soru kitabı sevmemi engellemiyor. 

      Ben Lilac'e bayıldım. O şartlar altında ben olsaydım ağlamaktan ölür ne kadar güçsüz olduğumu gösterirdim. Ancak o bütün bu şeylere karşı daima ayakta ve güçlü kaldı. Hayatı için uğraştı. Bence çok güçlü, inatçı ve zeki bir karakter. Tarver'ı da çok sevdim. Böylesine inatçı bir kızla başa çıkmak zor olsa da o bununla eğlendi bile. İkilinin gerçekten eğlenceli inatlaşmaları var. Başta birbirlerinden neredeyse nefret ediyorlarken kitabın sonlarında çok tatlı bir aşk ortaya çıkıyor.

     Lilac'ın babası Roderick'ten nefret ettim. Kitabın sonlarına geldiğinizde ne dediğimi zaten anlayacaksınız ama ben kitabın başlarından beri nefret ettim. Nasıl bir baba kızını etraftan bu kadar kısıtlar bilemiyorum. Anlarım kızını çok ok seviyor ama üzerine fazla titriyor. 

      Kitaba tam puan veriyorum çünkü hem gezegendeki sırlar hem de onların çözüme ulaşması çok güzeldi bence. Böyle inli cinli şeylerden korkan bir insanım bu nedenle kızın duyduğu fısıltılar beni korkuttu. Gezegende yaşananları birbirlerine çok güzel bağladılar bence ve ben kitabı çok sevdim. Aklımda olan soruların da serinin diğer kitaplarında cevaplanmasını umuyorum ^-^

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder