1 Mayıs 2014 Perşembe

Senden Önce Ben - Jojo Moyes (Yorum)

  
                  

            Kitabın Adı: Senden Önce Ben
            Yazar: Jojo Moyes 
            Çevirmen: Ayşe Görür 
             Yayınevi: Pegasus 
             Sayfa Sayısı:480 
             Baskı Yılı: 2014 
  
     Ben bu kitabı alırken aslında konusuna dair pek bir şey   bilmiyordum. Tatilden dönerken mola verdiğimiz bir      yerde buldum. 10 TL'ye aldım. Aslında kapağını      görmüştüm ama okumamıştım hazır bu kadar ucuzken    alayım dedim ve almış oldum. 
     Yoldan döndükten sonra okumaya başladım. Kitabın       başında Will'in başına gelen olayı anlatıyor. Will geçirdiği   bir kazadan dolayı tekerlekli sandalyeye bağlı yaşayan       biri. Eskiden yaptığı gibi yaşayamıyor ve eğlenemiyor bu   yüzden de hayattan sıkılmış ve ölümü bekleyen biri.        Ardından da Lou'nun anlatımına geçiliyor. Lou pek zengin   olmayan bir ailede yaşıyor ve ailesi için çalışmak      zorunda.Yeni bir iş arıyor bu sırada da Will'in annesi bir       bayan bakıcı arıyor. Lou istemese de bu işe başvurmak     zorunda olduğunu biliyor ve başvuruyor. Başvurusunu kabul ediyorlar ve işe alınıyor. Aslında Lou bakıcılıktan çok arkadaşlık edinmesi için işe alınmıştır. 

     Başta Will ve Lou hiç anlaşamıyor. Hatta birbirlerinden nefret ediyorlar. Will gibi hayattan nefret eden biri ile bağ kurmaya çalışmak tabi ki de zordur. Lou işi yapamayacağından çok emin. Will sürekli iğneleyici konuşuyor ve bu da Lou'nun canını sıkıyor ama bu işi ailesi için yapmak zorunda Ancak sonraları yavaş yavaş anlaşabiliyorlar. 

    Will hayattan nefret ettiği için Lou ona renk katmak istiyor. Onun için yapabileceği etkinlikler buluyor. Elinden geldiğince eğlendirmeye daha doğrusu hayattan biraz zevk almasına çalışıyor. Will, Lou'daki yeteneği ve potansiyeli fark ediyor. Onu hayata çevirmeye, dışarıya çıkmasını, hayatı yaşamasını sağlamaya çalışıyor. Bu tür romanlarda kitap hakkında ne kadar çok şey söylenirse tahminleriniz o kadar artar ve bu tahminlerinizden biri de kitabın sonu olabilir ki emin olun kitabın sonunu tahmin etmenizi istemem. Bu nedenle çok fazla bahsetmeyip burada keseceğim.

     Yazarın ilk kitabını okudum ve beğendim. Yazarın anlatımı karışık değildi yani anlattığı şeylerin zihninizde gerçekleşmesi gayet kolay oluyor. Güçlü bir anlatımı var. Sonu etkileyici ve duygusal kitaplara hatta filmlere ağlamam ve duygusallık beni biraz sıkardı ama bu kitapta sıkılmadım sonunda çok ağlamadım ama etkileyici yazdığını kesin.  Kitabı okurken aklıma ben olsam ne yapardım? Nasıl başa çıkardım? sorularını bir türlü atamadım. 

     Benim engelli insanların neler yaşadıkları nasıl sıkıntıda oldukları hakkında düşünmemi sağlayan bir kitap oldu. Lou ve Will'in arasındaki zıtlaşmalar ve bazen komik bazen üzücü olan konuşmalar çok güzeldi. Gerçekten tavsiye edebileceğim bir kitap ve çok beğendim. İlk sayfan sizi etkisine alıyor ve sonuna kadar hatta kitap bittikten sonra bile uzun bir süre etkisini sürdürüyor.

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder