18 Kasım 2015 Çarşamba

Açlık Oyunları - Suzanne Collins (Yorum)






                        Kitabın Adı: Açlık Oyunları
                        Yazar: Suzanne Collins
                        Çevirmen: Sevinç Tezcan Yanar
                        Yayınevi: Pegasus Yayınları
                        Sayfa Sayısı: 384
                        Baskı Yılı: 2008


     Kitabı yıllar önce okumuştum hatta filmi çekilmeden okumuştum ancak blogu okuduktan çok sonra açtığım için yorumunu girmeye hiç fırsatım olmadı. Hazır son filmin çıkmasına az kalmışken ben de yorumları yazayım dedim. Bu şekilde kitapları da filmden önce özet geçmiş olurum ^-^

    Panem, Capitol'un etrafında sıralanmış 12 mıntıkadan oluşmaktadır. Capitol acımasız bir şekilde ülkeyi yönetmektedir ve Açlık Oyunları adı verilen vahşi bir oyun yapılmaktadır. Her yıl belli bir günde her mıntıkadan yaşları 12-18 arasında olan bir kız ve bir erkek seçilip bu oyuna katılmaları zorunlu kılınır. Onlara haraç denir. Ama bu oyuna katılmak ölmek anlamındadır. Yarışmada tek kişi kalana kadar herkes birbirini öldürür. 

    Kitabımızın kahramanı 12. Mıntıka'dan Katniss Everdeen'dir. Toplama gününde Açlık Oyunları için yapılan kurada kız kardeşi Prim'in adı çıkar ve Katniss onun yerine gönüllü olarak kendini oyunun içine atar. Onunla birlikte seçilen erkek ise Katniss'in zor bir gününde ona ekmek veren Peeta'dır. Katniss ve Peeta'yı Açlık Oyunları için Capitol'e götürürler. Açlık Oyunları çok acımasızca planlanmış bir oyun. Oyun kurucular oyuncuların ölmesi, yarışmanın daha fazla izlenmesi için haraçların önüne birçok engel çıkartırlar. Kitap Katniss ve Peeta'nın bu yarışta ne yapacaklarını kitapta anlatıyor.

       Katniss etraftaki insanlara güçlü görünmek istiyor bu nedenle insanların onu sevmesini pek önemsemiyor ve onu sevdiklerini de göstermelerini istemiyor. Bazen Peeta'ya kaba davranması sinirlerimi çok bozdu. Evet tam bir 'Team Peeta'cıyım. Kitap benim ilk okuduğum distopyalardan ve bu kitabı okuduktan sonra bu türe olan ilgimi ve dolasıyla da kitap okuma istediğimi arttırdı. Yazarın kalemi kesinlikle çok güzeldi, kitap hemen etkisi altına alıyor çünkü olaylar çok akıcı yazılmış. Bir çırpıda bitirebileceğiniz bir kitap. Ayrıca konusu da çok ilgi çekici daha önce bu tip bir kitap görmemiştim ve okuduktan yıllar geçti ama beni bu kadar etkileyen bir distopya eseri okumadım.

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder