19 Kasım 2015 Perşembe

Ateşi Yakalamak - Suzanne Collins (Yorum)







                         Kitabın Adı: Ateşi Yakalamak
                         Yazar: Suzanne Collins
                         Çevirmen: Sevinç Tezcan Yanar
                         Yayınevi: Pegasus Yayınları
                         Sayfa Sayısı: 400
                         Baskı Yılı: 2009


 
      Yine yıllar önce, Açlık Oyunları'ndan sonra soluksuz bir şekilde okuduğum serinin devam kitabı olan Ateşi Yakalamak'ın yorumunu yazacağım ^-^ 

      Katniss ve Peeta Açlık Oyunları'nı kazanmış mıntıkalarına dönmüşlerdir. Ancak Başkan Snow, Katniss'in son anda Peeta ile kendisini öldürmeye çalışmasından hiç hoşlanmamış ve Katniss'e karşı bir düşmanlık beslemeye başlamıştır. 

    Kitapta Çeyrek Asır Oyunları anlatılıyor yani 75. Açlık Oyunları. Çeyrek Asır Oyunları'nda arena her zamankinden daha zorlu oluyor ve o senenin kendine özel özellikleri oluyor. 75. senede ise, eskiden Açlık Oyunları'nı kazananlar yani galipler arasından kura ile seçilen kişiler arenada yarışıyor. 12. Mıntıkanın ise yaşayan 3 galibi vardır. Kızlardan sadece Katniss ve erkeklerden Haymitch ile Peeta. Bu da demek oluyor ki Katniss arenaya geri dönüyor. Hem de en güçlü galipler ile birlikte yarışmak için. Tabii yarışmacılar kadar arenada çok zorlu bir arena. 

     Kitabı okurken yaşadığım şokların haddi hesabı yok. Snow'un yaptığı pislikler, arenada olan olaylar, kime güvenmeli kime güvenmemeli diye çok düşünmüştüm. Kitabın sonunda ise her şey açığa çıktı ve rahatladım. Arkadaşlar her şey son bölümde açıklanıyor o yüzden sabredin ve okuyun pişman olmazsınız ^-^ 

      Kitaba yeni giren karakterlerden tabii ki benim de en sevdiğim Finnick oldu. Başta pek güvenmek istemedim ama git gide güvenmeye başladım, Katniss güvenmedikçe sinirlendim fakat onun yerinde olsam büyük ihtimalle ben de güvenmezdim ^-^

    Yazar yine ilk kitap gibi hem çok akıcı hem de süper bir hayal gücü ile yazmıştı. Okurken bazı yerlerde 'Bu nasıl bir hayal gücüdür!' deyip durdum. Sıkıcı değil hatta elinize alınca bırakamayacağınız bir devam kitabıydı. İlk kitabı okuduysanız kesinlikle devam edin, okumadıysanız da seriyi okuyun ^-^

Puanım: 

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder