20 Kasım 2015 Cuma

Alaycı Kuş - Suzanne Collins (Yorum)





                  

                        Kitabın Adı: Alaycı Kuş
                        Yazar: Suzanne Collins
                        Çevirmen: Sevinç Tezcan Yanar
                        Yayınevi: Pegasus Yayınları
                        Sayfa Sayısı: 416
                        Baskı Yılı: 2010


      Aksiyonlu, akıcı ve güzel bir distopik serinin son kitabı olan Alaycı Kuş'un yorumu yazıyorum. Aslında kitap ben de çok hayal kırıklıkları yaşattı, nedenlerinden birazdan bahsedeceğim ama önce konusunu özetleyeyim ^-^

      Katniss ve Peeta, Açlık Oyunları'na iki kere katılmışlardır. Ateşi Yakalamak'ı okuyanlar bilirler, arenayı patlatıp 13. Mıntıkaya kaçmışlardı. Ancak Peeta ve Johanna kurtaramamışlardı. Kitabımız 13. Mıntıka'da yer altında geçiyor ve Katniss'in nasıl bir isyan başlattığına şahit oluyoruz. Katniss ve Finnick propagandalar hazırlıyorlar. Yavaş yavaş çoğu mıntıkada ayaklanmalar başlıyor, en son olarak da Capitol'de büyük bir isyan çıkıyor. Peeta, Capitol'ün elinde olduğu için Capitol onu kullanıyor ve ona zarar veriyor. Bir yandan Peeta'yı kurtarmaya çalışırken bir yandan da isyan başlatan bir Katniss okuyoruz kitapta.

    Konu kısaca böyle spoiler vermemek için derinlere girmiyorum tabi ki, gelelim beni neden hayal kırıklığına uğrattığına. Etkileyici ve sıkmayan bir şekilde anlatan yazar nedense bu kitapta beni çok sıktı. Kitap sakin geçti, hatta çoğu yerinde büyük bir aksiyon yoktu sonlara doğru aksiyon yaşadık. Bir de 13. Mıntıkanın yer altındaki yaşamı beni biraz boğdu. Yer altı işleri filan, arada bir daraldığımı hatırlıyorum. Kitapta şok olacağınız olaylar bekliyor sizi. Okuyanlar burada neyden bahsettiğimi çok çok iyi anlamışlardır ^-^ Acımız yıllar sonra bile taze. 

     Son kitap olarak sönük kaldığını ve sıktığını söyleyebilirim. Ama seriyi tabii ki yarım bırakmayın çünkü çok önemli olaylar kaçırırsınız. Bu nedenle ilk kitapları okuyanlar kesinlikle okuyun. Seriyi daha okumadıysanız yine de okuyun çünkü ilk iki kitap çok güzeldi ^-^ 
     Kesinlikle okumanızı önerdiğim bir distopik serinin yorumlarının da sonuna geldik. 3 günlük bir maratonla bütün yorumları yazdım şimdi sıra son filmi izleyip filmlere veda etmekte ^-^

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder