28 Şubat 2016 Pazar

Devrimin Kızı - Amy Engel (Yorum)







                      Kitabın Adı: Devrimin Kızı
                      Yazar: Amy Engel
                      Çevirmen: Aslı Tümerkan
                      Yayınevi: Yabancı Yayınları
                      Sayfa Sayısı: 264
                      Baskı Yılı: 2015


       Merhaba! Okullar açıldığı için kitap okuyabilme vaktim yine azaldı ama buna rağmen inat ettim ve Şubat ayının son gününde bu kitabı da bitirdim. Hemen de yorumunu yazmak istedim, önce biraz konusundan bahsedip ardından yoruma geçeceğim ^-^

       İlk kitabın sonunda Ivy yaptıklarından dolayı çitin dışına atılmıştı. Bu kitap hemen devamını anlatıyor. Ivy'nin çitin dışında vahşi doğada tek başına ne yapabileceğini, nelere karşı savaşabileceğini anlatıyor. Ivy başlarda kırgın ve güçsüzken kitap ilerledikçe hayatta kalabilmek için Westfall'u unutması gerektiğine inanarak orayı silmeye ve güçlenmeye çalışıyor. 
"Sadece seninle olmak istiyorum Ivy. Nereye gidiyorsan yanında yürümek istiyorum Ivy."

    İlk kitap daha çok hoşuma gitmişti çünkü ilk kitapta Bishop ve Ivy'nin birbirlerini tanıması, Ivy'nin yalanları filan derken aynı anda kafa kurcalayan birçok konu vardı. Ancak bu kitapta Ivy artık çitin dışında olduğu için kitabın pek çoğunluğu Ivy'nin hayatta kalma çabalarıyla geçti. Buna rağmen kitap sıkıcı değildi, başta sıkıcı olacağını düşünüyordum çünkü Bishop'ı çok sevmiştim ve onun Wastfall'da olması, Ivy ile uzak olmaları beni üzüyordu fakat sonradan alışmaya başladım. Kırdığım bir puanı kitaptaki olayların çok hızlı gelişmesi. Bu kadar az sayfaya o kadar zaman, olay niye sıkıştırılmış bilemiyorum.

    Çok ufak bir spoiler vereceğim ancak bahsetmeden geçmek istemiyorum. Kitaba katılan yeni karakterlerimiz olan Ash ve Caleb'i çok sevdim. Başta içimden bir güvensizlik geçti ama okudukça Ash'in ne kadar sıcakkanlı ve sevgi dolu bir kız olduğunu öğrendim. Caleb'i ise daha çok sevdim çünkü her ne kadar dışarıdan çok sert biri gözükse de özünde o da sevgi dolu ve sevdiklerini koruyan bir çocuk.

    Genel olarak seri çok güzeldi ve okumanızı tavsiye edeceğim bir seri. Yazar zamanı biraz hızlı geçirmiş olsa da gayet akıcı yazmış bu sayede tek oturuşta kitapları bitirebilirsiniz. Kısa, hızlı bitecek ama aynı zamanda beğenebileceğiniz bir distopya serisi arıyorsanız bu seriye bir göz atın derim. ^-^

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder