3 Şubat 2016 Çarşamba

Kurucunun Kızı - Amy Engel (Yorum)






                  Kitabın Adı: Kurucunun Kızı
                  Yazar: Amy Engel
                  Çevirmen: Merve Özcan
                  Yayınevi: Yabancı Yayınları
                  Sayfa Sayısı: 272
                  Basım Tarihi: 2015


     Merhaba! Tatilden faydalanıp okuyabildiğim kadar kitap okuyorum. İstanbul'a gitmem nedeniyle biraz geç bitirmiş de olsam kesinlikle keyif alarak okuduğm bir kitap oldu. Gelelim yoruma ^-^
      
      Büyük bir nükleer savaş sonrasında dünya yerle bir olmuş ve yaşayan sadece bir grup insan kalmıştır. Yaşayan insanları kimin yöneteceği ile ilgili bir artışma çıkmış ve kazanan takım Lattimer'lar olmuştur. Bunun üzerine her yıl kaybeden tarafın kızları kazanan takımdan bir oğlan ile evlendirilir. Bu sene evlenme sırası Ivy'e gelmiştir. Ancak Ivy diğer kızlardan farklı olarak başkanın oğlu Bishop ile evlendirilecektir. Çünkü Ivy, kurcunun kızıdır ve başkan kurucuların soyadını bitirmek istemektedir. Ancak birçok kişi yönetimden hoşnut değildir ve Ivy'nin ailesi gücünü geri almak istemekedir. Bu nedenle de Ivy'nin Bishop'ı öldürmesi gerekmektedir. Ancak her gün aynı evde kaldığı Bishop hiç de ailesinin anlattığı gibi bir çocuk değildir aksine çok çok iyi bir çocuktur. Zamanla Ivy Bishop'ı sevmeye başlar. Bu da işleri zorlaştırır çünkü ailesi onu öldürmek istemektedir.
Yalan söylemek istemeyen bir çocuk asla doğru söyleyemeyen bir kızla evlendi.
    Konu kısaca bu kadar. Yazarın kalemi çok hoşuma gitti akıcılığı bozacak cümleler kelimeler yoktu. Sizi çok meraklandıracak şekilde yazılmıştı ve bırakmak istemiyordunuz. Zorla bıraktım ben her seferinde elimde olsa kitabı bir günde bitirirdim.

    Ivy, zeki, açıksözlü, çekinmeyen bir kız. Bazı noktalarda beni çileden çıkardı özellikle kitabın sonlarında. Neden öyle yaptığını anlamadım bile ama umarım mantıklı bir açıklamasını ikinci kitapta görürüm. Bishop da çok zeki, güçlü, karşısındaki çok iyi yorumlayan ve iyi rol yapan bir çocuk. Ivy ondan sürekli şüphe etse de Bishop'ın hareketleri benim hep çok hoşuma gitti.

    Distopik romanlar okuyanların alışkın olduğu bir dünya vardı kitapta. Okurken bazen diğer romanları anımsattı bana ama kurgusu benim çok ilgimi çeken bir kitaptı ve gidişatı, akıcılığı, karakteri açısından bayıldım kitaba. Kitapta bazı şeyleri düşündüren yerler çoktu, aklımda pek çok sorular oluşurdu. Özellikle sonu çok meraklandırıcı bitti ve aklımdaki sorular ile ortada kaldım hemen ardından Devrimin Kızı'na başlayacağım.

   Aradığınız şey güzel bir distopik romansa bu kitabı kesinlikle öneririm. Hem konu hem de ilerleyiş açısından kesinlikle sizi tatmin edecek bir kitap olacaktır. Ivy'nin şüpheleri doğru çıkacak mı? Ivy, Bishop'ı öldürebilecek mi? Kitabın sonu nasıl bitiyor? Merak edenleri kitabı okumaya davet ediyorum ^-^

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder