18 Temmuz 2016 Pazartesi

Vahşi Orman - Colin Meloy (Yorum)







                     Kitabın Adı: Vahşi Orman
                     Yazar: Colin Meloy
                     Çevirmen: Dilan Toplu 
                     Yayınevi: Pegasus Yayınları
                     Sayfa Sayısı: 510
                     Baskı Yılı: 2016


    Herkese merhabaa! Pegasus Yayınları tasarım konusunda sınır tanımıyor ve geçtiğimiz aylarda çıkardıkları Vahşi Orman isimli kitap da tasarımıyla benim kalbimi alıyor. Ancak malesef her şey tasarım demek değilmiş. Her zamanki gibi önce biraz konusunda bahsedeyim ^-^

   Prue ve kardeşi Mac parkta otururken bir karga sürüsü Mac'i alıp Vahşi Orman'a götürür. Prue kardeşini bulmak için daha önce hiç kimsenin gitmeye cesaret edemediği Vahşi Orman'a girer. Bu yolculuk sırasında Prue'ya sınıf arkadaşı Curtis de katılır ve ikili Vahşi Orman'da büyük bir maceraya açılır. Burası öyle bir ormandır ki konuşan hayvanlar, asker hayvanlar, büyüler, mistikler ve daha pek çok şey onları beklemektedir. 
"Dünyanın zorluklarından kaçmaya çalışmanın bir çiçeğe açmasını emretmekten farkı yok."

    İlk olarak kitabın basımından bahsetmek istiyorum çünkü çook beğendim. Kitabın kenarları tırtıklı, bazı sayfalar daha uzun bazı sayfalar daha kısa hatta bazı sayfalar yapışık, okurken siz açıyorsunuz. Ancak kitap yanlamasına biraz uzun kitaplıkta pek hoş bir görüntü sunmuyor. Kitaptaki çizimlere bayıldım. Yer yer çok güzel çizimler vardı ve tam bir hikaye kitabı havası katıyordu.

     Kitap aslında her yaş için bir hikaye kitabı olabilecek bir konuya sahip ancak biraz fazla uzatıldığını düşünüyorum. Son 100 sayfa civarı artık fazlasıyla sıkmaya başlamıştı ve beni ilerlemeye iten tek sebep kitabın çizimleri ve basımıydı. Birbirine yapışık olan sayfaları açmak ve çizimleri okurken incelemek hoşuma gittiği için okumaya devam ettim sadece. Sanki kitabı uzatmak için ellerinden gelen her şeyi yapmışlar gibi geldi bana betimlemeler fazlasıyla vardı. Hayallerinizde o ortamı canlandırmak zor olmuyordu betimlemelerin fazla geldiği yerler bile oldu ki artık sıkmıştı beni betimlemeler. 

     Kitap bir serinin ilk kitabı ancak ben diğer kitapları almayı düşünmüyorum bu hikaye bana yetti de arttı. Diğer kitaplarda ne anlatılacak pek bir fikrim yok ancak biraz daha az uzatılsa daha iyi olabilir diye düşünüyorum. 

    Kitaptan beklentilerim eğlenceli, tatlı ve akıcı bir kitap olması ve sıkmamasıydı. Beklentilerimi karşılamadığı için 3 puan veriyorum. Konusu, betimlemelerin güzel yapılmış olması ve çizimler güzeldi. 

Puanım: 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder